op naar 2011 ...

4 Dec. 2010

* Volgende bestuursvergadering op vrijdag 3 december om 20H in de Bierkar. Wij zoeken nog één bijkomende bestuurs-man of -vrouw voor 2011.
bestuur@twc-hoekske-maleizen.be
* Inschrijvingen op 12 december in cafe de Bierkar tussen 10H en 12H !!!


t'is weer voorbij die ...

27 Nov. 2010

Het wielertoeristenjaar 2010 is uit voor t'Hoekske.
De kampioenen zijn gekend en zijn gelauwerd geworden...
Het werd een mooie afsluiter ... ook wel "souper" geheten. De nieuwe buffetformule kon op heelwat bijval rekenen van het opgekomen publiek. Er werd lekker gesmuld ...eerst koud...met of zonder scampi's...daarna warm. Nogal wat fanaten konden het niet laten om toch een zakje friet op te slaan ..meestal vergezeld van bijzonder lekkere mosselen. Ook het vlees mocht er wezen ... om handen en vingers van af te likken zelf ...en van het dessertbuffet "de oude schuur" is geweten dat het een vaste waarde is !
Toen was het tijd voor de "ceremonie protocolaire" met Sofie en Serge als winnaars bij de "Nieuwelingen", Astrid-Monique-Fillipinas (podium dames) en Adri-Dirk-Eddy (podium heren) ....onze feestvarkens van 2010. Zij mochten diplomas, gratis licenties 2011 en waardebonnen in ontvangst nemen geschonken door de club en Fietsen Stephane Charlier. Voor de kampioenen zelf was er voor het eerst sinds lang zowaar een echte kampioenentrui ! zeer gewaardeerd en nu al een kollektoritem.
Ook werden 2 oude "soldaten" in de spotlichten geplaatst voor hun meer dan 25 jaar getrouwe dienst : Guy B en Voorzitter Danny...Bravo !
En dan was het de beurt aan het "gratis vat" en onze DJ Mike D. ... ambiance inderdaad verzekerd ... en met als toetje op deze bijzonder geslaagde souper-taart een verrassings-striptease-act van onze voorzitter "Daniella" en kampioen Adri "Natalieke"...

Op naar zondag 12 december voor de inschrijvingen 2011 ... mis het niet !      


SOUPER 2010 - 27 NOV. - 18H30

21 Nov. 2010

Zorg dat je erbij bent !
maar vergeet je komst niet te melden aan het bestuur ... uiterlijk dinsdag 23 nov. !
bestuur@twc-hoekske-maleizen.be

Hierbij wenst het bestuur tevens alle bezoekers van onze PensenKermis '10 te bedanken voor hun steun, alsook alle medewerkers ervan.

Het bestuur


werkschema PK2010 ...

14 Nov. 2010

De finale werkrooster kan je hier nalezen Planning PensenKermis 2010
er blijven nog 2 knelpuntberoepen op zondag ....

Marc


Laatste Nieuwsbrief ...

5 Nov. 2010

Hier is alweer de allerlaatste nieuwsbrief van 2010 met daarin informatie over de nog 3 komende evenementen van 2010 : De Pensenkermis, De Souper en de Inschrijvingen 2011.
Eén en ander kan je hier nalezen ...Nieuwsbrief Nov-Dec 2010

Groeten Astrid


bestuursnieuws-Nov ...

27 Oktober 2010

1. Positieve evaluatie MTB2010

2. Laatste KM's en PensenKermis

3. Ook zonder programma wordt er - bij goed weer - doorgefietst op zaterdag om 13H. voor de geinteresseerden (weg en/of MTB)

4. De takenlijst voor de organizatie van onze Pensenkermis is in opmaak door onze nieuwe Pensen-Meester Marc P. Rond 10 November zal de takenlijst worden gepubliceerd

5. Onze Souper/Kampioenenviering op zaterdag 27 NOVEMBER 2010 - 18H30 met als DJ Mike Dennebos.
Wie wordt gelauwerd ? top3 (M & V), beste nieuweling(e) (M & V) en de eerste 10 van het klassement en surprises ... voor zover iedereen aanwezig is.
Indien een gelauwerde niet aanwezig is, wordt de volgende aanwezige uit het klassement genomen.
Wat staat er op de menu ? ..veel te veel !
Wie betaalt en hoeveel ? (zie clubreglement art.16 en art.17)
Leden met meer dan 15 uitstappunten en sympatisanten/partners die minstens 2 van 4 organisatiedagen geholpen hebben, betalen nikske. Alle anderen betalen 25€ voor hun deelname (wat een historisch veeeel te lage prijs is voor wat je krijgen zal ... !) voorinschrijving/betaling is vereist. (alle details in een volgende nieuwsbrief)

6. Inschrijvingen 2011 zullen doorgaan op zondag 12 !!! december in de Bierkar.

7. Kandidaat bestuursleden ingang 2011 mogen zich melden bij het bestuur.
Er zijn 2 plaatsen vacant.


MTB '10 = Groot Succes !

17 Oktober 2010

De editie 2010 van "Dwars door het Zoniënwoud" is met zijn bijna 1650 deelnemers een groot succes voor onze klub geworden.
Niettegenstaande de thermometer slechts 4° aanduide zo rond 8H 's morgens ... stroomden de deelnemers van einde en verre toe... Oostende en Knokke uit het hoge noorden werden ingeschreven ... en Namen en Rochefort langs beneden ... allen goed ingeduffeld doorheen het Zoniënwoud.
Het bestuur wenst dan ook alle deelnemers te bedanken voor hun komst (idem voor de leden/helpers) en wij hopen hen dan ook VOLGEND JAAR even talrijk terug te mogen ontmoeten voor onze volgende editie !

klik hier voor meer foto's of ga naar de foto-pagina

Het bestuur


ZAT 27 NOVEMBER 2010

9 Oktober 2010

Is de definitieve datum van onze kampioenenviering/souper !
(wegens geen andere beschikbare datum ...)
Men zegge het voort !
We starten rond 18H30 ...


bestuursnieuws-okt ...

2 Oktober 2010

1. Het wegseizoen loopt op zijn einde ... zondag 3 okt. wordt het officiële clubwegprogramma afgewerkt met een gezamelijke uitstap om 9H.

2. De geplande fotosessie bij de Bierkar wordt verschoven naar begin volgend jaar.

3. Ook zonder programma wordt er - bij goed weer - doorgefietst op zaterdag om 13H. voor de geinteresseerden (weg en/of MTB)

4. De takenlijst voor de organizatie van onze MTB kan je HIERMTB2010-TAKEN raadplegen. Volgende zaterdag 9/10, 2e verkenning om 13H aan Tempo

5. Het bestuur onderzoekt de mogelijkheid om de souper/kampioenenviering te laten doorgaan op zaterdag 27 NOVEMBER 2010 (ipv 22 januari) ... binnenkort meer hierover. Diegene die weet heeft van een goede discobar/DJ, mag dit aan het bestuur laten weten.

6. KM's September ingeven aub


De enige ECHTEN ...

25 Sept. 2010


Iets vóór 9H zaterdagmorgen ... een mooie blauwe hemel met opkomende zon ... een goed voorbereide uitstap ...men zou op zo'n moment echt niet weten waarom men niet op z'n fiets zou springen ... doch blijken er slechts een handvol leden er ook zo over te denken ... dit kan niet anders, dit moeten de enige echten zijn !
Luc P, Kurt VL, Martin VR, Guy B, Daniel F, Kris D, Dirk D, Rudi V en natuurlijk ook onze Raf ...dit zijn ze !
Onzen oudsten laat onmiddelijk verstaan waar het om gaat : "Den muur zonder kloosterstraat is den muur niet" ! we wisten dus wat ons te doen stond. In Tubize, en tussen de eerste lichte regendruppels, namen we als voorzien afscheid van onze Raf ..en wij dus verder op weg naar Geraardsbergen en vooral naar die kloosterstraat...
Aldaar aangekomen ... spat de groep natuurlijk helemaal uit elkaar. Martin laat de rode lantaarn aan mij over en voor mij zie ik nog het achterwiel van Guy ... en de anderen één voor één kleiner worden. Veel hoger en veel kleiner, Kurt op zoek naar de echte muur ... achtervolgd door Daniel. Boven aan het Hemelrijk staan ze mij allen reeds op te wachten " allez saaitmaster, nu nog den kapelmuur ..ge hebt het zo geschreven !" Ikke dus verder stoempen die kapel voorbij ...
Na de batterijen opgeladen te hebben in datzelfde Hemelrijk, werd de terugweg aangevat : Bosberg over, Congoberg rechts laten liggen, de VRT-toren dan weer links en na een geslaagd evenwichtscircusnummer van onze Dirk waren we al bijna terug in Hoeilaart toen de hemelsluizen echt helemaal open gingen. Iedereen tesamen, zichtbaar tevreden, en alweer onder een klein zonnetje terug in Maleizen iets voor de drieën ... 123km later.

den saaitmaster


bestuursmededelingen ...

12 sept. 2010

Met betrekking tot onze MTB van 17 Okt.
- Er wordt een bijkomende verkenning gereden op zaterdag 2 Okt. vertrekkende om 13H aan TEMPO
- een 2de verkenning op zaterdag 9 Okt. om 13H aan TEMPO.

Zondag 3 Okt. rijden we gezamelijk onze laatste wegrit tellende voor het kampioenschap 2010.

Eén en ander is aangepast op de kalender.

In het klassement worden de km's van de laatste maanden niet publiek gemaakt (OK = Km's ontvangen) ... om ons toe te laten de spanning erin te houden tot aan de Souper. Deze zal dit jaar georganizeerd worden op zaterdag 22 januari 2011(of 29 januari als 2e keuze)

het bestuur


Augustus KM's ...

2 september 2010

KM's Augustus ...staan klaar om ingegeven te worden.
Ook graag aub uw antwoord geven op de vragen voor hulp op onze komende MTB van 17 Oktober.

Graag vermelden wij ook nog de mooie 8e plaats van onze A-ploeg in de ploegentijdrit van St-Agatha Rhode verleden week zaterdag . (Kurt VL+Kurt DL+voorzitter+kampioen'09+Dirk+Steven) Goe gereden mannekes !


ra-ra-ra      Wie ben ik ?

19 Augustus 2010

Als enige deelnemer - in tenue van 't Hoekske van Maleizen - heb ik deelgenomen aan de dorpelingenkoers van Huldenberg! Den agent x...x was in een ander tenue (nvdr :da's normaal als agent niewaar ... ) en heeft opgegeven dus was ik beter dan hem !!! geluufde gulder datte !!! awel 't is zuuu!!! Qua resultoat, awel ik was 32ste op de +/- 45... de 45ste was wel ne pee van 72 jaar maar enfin bon ... 't is resultaot dat telt niewoar !!!! Qua gedubbelden ben ik de kampioen, 6 à 7 keren op 40km is ni slecht hé! weetende dat het parcours 40 km was. Die pee van 72 heeft mij ook 2 keren gedubbeld maar de 4 mensen van de bond kunnen blijkbaar niet goed tellen want ik eindig voor hem in het klassement!

er is wel nikske te winnen ...oplossing in volgende nieuwsbrief !


Einde Seizoen ...

15 Augustus 2010

DIT JAAR STOPPEN WE HET WEGSEIZOEN/KLASSEMENT OP
ZONDAG 3 OKTOBER
met een gezamelijke uitstap om 9H EN GROEPSFOTO AAN DE BIERKAR.
De kalender werd in deze zin aangepast ...
Op onze 2e Algemene Vergadering op vrijdag 10 september zullen aangepaste km-formulieren beschikbaar zijn voor de niet-internetters (20H30 - de Rank).


Tongerlo '10 = Grand Cru

8 Augustus 2010

De editie 2010 werd een versie grand-cru ! Ook al omdat er werd verbroederd met onze vrienden van Bentille..maar natuurlijk ook omwille van de uitmuntende barbecue op het einde van de dag als kers op de taart.
De dag begon zoals voorzien rond 9H30 op de parking van Maleizen voor een 130km, bijna vlakke, uitstap naar Tongerlo. Met de wind in de rug ... en zonder enig mankement ging dit aan een gezellig tempo naar de abdij. Aldaar aangekomen had onze Kris voor alles gezorgd: boterhammen, beleg ..en zelfs de dienster waren in orde. Rond één uur werd dan aan de terugweg begonnen ... ditmaal met ietwat tegenwind ...richting Averbode en zo naar Leuven terug. Perfect volgens het "optimaalste" ritschema werd er om 15H30 bij de bierkar aangeklokt .. alwaar de dames (en enkele heren), gestart om 13H, ons reeds zaten op te wachten. Tijd om de dorst te lessen dus ... en om daarna de douche in te stormen. (Kris ging voor de rug van de dames zorgen zei ie ...)
En dan het avondgedeelte ...den barbecue... superlatieven genoeg ... verdiend een michelin ster (Bentille); hartstikke goed (Astrid); om duimen en vingers van af te likken ... zie maar naar de foto's ... en jammer voor diegenen die er niet konden bij zijn. Het gezelschap uit Bentille werd rond elf uur uitgewuifd ... en TOT VOLGEND JAAR !
     


bestuursmededelingen ...

30 juli 2010

Het bestuur heeft besloten - gezien de temperaturen terug min of meer normaal zijn geworden deze dagen - om terug te komen naar een normaal en gekend startuurschema op zaterdagen ..en dit vanaf begin augustus.
DIT HOUDT DUS IN DAT HET 9H STARTUUR VANAF HEDEN VERVALT OP ZATERDAGEN.

Ook nog herhalen dat er op de druivenfeesten dan toch NIET zal deelgenomen worden aan de druivenstoet ... maar dat TWC-Hoekske wel zichtbaar zal zijn op de druivententoonstelling. De reeds opgegeven vrijwilligers willen wij van harte bedanken ... maar zij krijgen dus hun "vrijheid" hierbij terug.

De kalender voor september is gekend ... en ook mogen de km's voor juli binnenkort doorgegeven worden op deze link :
KM's Juli 

Ten slotte onze 2e Algemene Vergadering op vrijdag 10 september om 20H30.
(de Rank)

het bestuur


De Bende van Strepy ...

21 juli 2010


Met z'n 14 stonden we daar om 8H30 klaar voor de trip naar Strepy ... met als gids "den lange". Alover Ronquières en Ecaussines naar Strepy en vice versa...119 km's gebold over een heuvelend en mooi parcours. Onze "samen-uit, samen-thuis" slagzin werd voorbeeldig uitgevoerd ... ook al omdat uw reporter hier en daar toch enige moeite had na 3 weken "rust"...bedankt mannen !
De "nabespreking" was er ook één om niet vlug te vergeten ...
ook al omwille van het weerzien van onze Frieda ...maar ook door verschillende bierkarwolken ...met "hevige" regen ;-)

den saaitmaster


Astrid nodigt uit ...

12 juli 2010

mail 8 juli :
In overleg is besloten om wie dat graag wil (vanwege de warmte) tijdens de zomermaanden juli en augustus ook om 09.00 uur te starten en wel vanaf zaterdag a.s. De starttijd om 13.00 uur blijft uiteraard ook behouden.(kalender aangepast)

mail 12 juli :
a. Woensdag 28 juli maken we de verkenningsrit naar Tongerlo, wie heeft er ook zin om mee te gaan? We vertrekken om 09.30 uur bij Virginia aan de Dreef op de hoek van de Kaalheide in Overijse.
b. Hier is alweer een verse nieuwsbrief met daarin o.a de informatie over de verbroederingsrit met Bentille en de barbecue met hun.
Eén en ander kan je hier nalezen ...

Astrid


Hoeilaart-Wenduine

27 juni 2010

Onze reporter Guy B. meldt :
het was een prachtige rit/organizatie met mooie kleine en rustige wegen. Na 50km eens gestopt op een parking om te drinken en een koek te eten {en water van ons club in de frigoboxen ..hoera }. Iedereen goed samen gereden tot in Zwalm ... we hadden 30.7 (!) als gemiddelde. In Zwalm kregen we een bord met koude groenten en hesp met 2 boterhammen {hmmm ...het was zeer goed !} Zoals voorzien, dan in 2 groepen verder ... met oa Ludo, Astrid en ik in de 2de groep met enkele van Hoeilaart. We waren met een 10-tal. Een grote "chapeau" voor Astrid want ze heeft goed gereden ! De eerste groep was in Wenduine rond 14H45 en wij om 15H30. (waarschijnlijk wat meer gestopt/gedronken als die A-ers...) Daar hebben we een douchke genomen bij het rode kruis. {goed gezien van die mannen !] en dan na een terrasje zijn we dan rond 18H15 gaan eten in een restaurant waar iedereen mocht kiezen wat hij wou. Rond 0H30 terug in Hoeilaart. Prima dag/uitstap !


Juni KM's ...

27 juni 2010

KM's Juni ...staan klaar om ingegeven te worden.
Spring/klik maar op de fiets ... waarbij U uw reservatie kan maken voor onze leden-barbeque op 7 augustus. (start rond 17h ..)


aanpassing Kalender !

14 juni 2010

De uitstap naar Huy (Gr Fondo Eddy Merckx), gepland voor deze zaterdag 19 juni, wordt vervangen door Nannine-Givet. De geinteresseerden vertrekken om 7H met de auto in Maleizen. (kalender is aangepast)


DE HEL VAN HET NOORDEN ...

7 juni 2010

     
Alle elementen waren aanwezig op 6 juni tussen Parijs en Roubaix ... zon, regen, felle regen, onweer, weer zon, kasseien, slechte kasseien, fietsen in de gracht, valpartijen, enz ... Ook 6 van ons waren er : Danny voorzitter en Marc V op de 172 km ; Yves S en uw saaitmaster vanaf Arenberg voor de laatste 100km....en
A3 en Wim G waren onze ploegleiders voor één dag ...met alles erop en eraan !
Danny en Marc hebben de beste "score" gehaald met 6 platte banden ; Yves had op de eerste kontrole te maken met een moeilijk doende klikpedaal...maar werd spoedig hersteld door een voorbeeldige organisatie.
Iedereen heeft uiteindelijk "gemakkelijk" de piste van Roubaix gehaald ... waar ons een prima ontvangst te wachten stond, geserveerd door onze ploegleiders. Bravo !
Aankomst 98km Aankomst 172km


Kijk Uit ...

1 juni 2010

Kijk Uit van 29 mei gaat over Wielertoeristen met opnames uit de Flikkentocht van 15 mei. Ook TWC Hoekske deed mee !
Kijk Maar ... ..tot het einde en vergeet de bel niet !


MEI KM's ...

31 mei 2010

...staan klaar om ingegeven te worden. Spring/klik maar op de fiets ...
KM's Mei 


de PARKER-fotos ...

29 mei 2010

  ...staan op de foto-pagina!
Verder komt er goed nieuws uit onze (uitgebreide) ziekenboeg : Roger gaat volgende week meerijden met "de vrouwen" zei ie ; Paul zou het proberen bij de B's en Guido & Frieda zijn uiteraard nog niet aan herstarten toe ... maar stellen het goed.

Voor diegene die nog meewillen naar Wenduine (27/6) en niet ingeschreven zijn, gelieve vóór het slapen gaan op 31/5, een mail te sturen naar het bestuur en de betaling direkt te willen regelen.


Het pinksterenweekend ...

23 mei 2010

bracht ons een prachtig weer en tevens goed - maar jammerlijk genoeg ook minder goed - nieuws. Het slechte nieuws is dat onze Guido M. hard is gevallen zaterdag toen hij met de B+ groep op stap was en daarbij meerdere breuken heeft opgelopen. We wensen hem alvast een vlug herstel toe. Het goede nieuws komt van Sven H. die voor gezinsuitbreiding heeft gezorgd en daarbij papa is geworden van Lucas. De familie stelt het goed ... maar de papa zou het de komende dagen "zwaar" krijgen ...
Verder zijn ook de beste "hoekske" fotos van de Flikkentocht te bekijken op onze foto-pagina en diegene die alle "Flikken" fotos willen bekijken, kunnen hier doorklikken.
De leden die nog bijkomende kledij wensen te bestellen, kunnen dat nog doen t/m 31 mei. (antwoorden op mail aub)
En ten slotte wordt op algemene aanvraag het startuur voor de rit naar Floreffe (12 juni) verschoven naar 10H.


Kijk Uit Zaterdag 29 Mei

16 mei 2010

Op zaterdag 29 mei zou de "speciale" KIJK UIT uit ivm wielertoeristen uitgezonden worden met daarin opnames gemaakt tijdens de Flikkentocht van 15 mei.


Fotokes Mallorca ...

14 mei 2010

   
neem vlug een kijkje op de foto-pagina !
De ware verhalen krijg je in de volgende nieuwsbrief van Astrid ...


WENDUINE 27/6

8 mei 2010

3 mogelijke opties voor de verbroederingrit met Hoeilaart (zie mail voorzitter)
Graag uw keuze meedelen aan de voorzitter vóór 15 mei - dubbele punten te verdienen. Terugkomst verwacht in Hoeilaart rond middernacht. Druk hier voor het aanmaken van uw mail/antwoord. Voor deze uitstap zal onze Ghislain fungeren als sportdirecteur/volgwagen.


GEZOCHT : CHAUFFEUR !

GEVONDEN

voor onze volgwagen op ZONDAG 6 JUNI : PARIS-ROUBAIX voor wielertoeristen !!!
We bedanken hierbij bij voorbaat Adri en Wim G. voor hun aanbod om sportdirecteur te willen zijn voor één dag !


KM's APRIL

1 mei 2010

De KM's van APRIL kunnen vanaf nu ingegeven worden.
KM's APRIL 

CORRECTIE ivm FLIKKENTOCHT
Opname KIJK-UIT vervalt. Afspraak voor Inschrijving om 8H45 (vóór 9H!!!) aan sporthal Den Heurck !


verhalen na de koers ...

18 april 2010

en dus uit de Bierkar ...
In Mallorca kan je de weg verliezen in de dancings ...
Daar moet je ook goed op de wegwijzers letten ...
In de Bierkar zijn de B-bouletten beter als de A-bouletten ...
Je kan als eerste ook boven komen op een berg...door gewoon door te rijden...als de anderen stoppen om een band te herstellen.
Kris(je) D. was een vijs kwijt ... (wisten wij allen al lang natuurlijk ...)... en kon aldus niet op tijd vertrekken...terwijl Chris G. wel weer op zijn fiets zit ...maar het wiel niet kon houden van een traktor ...

en ja ...het was schitterend weer dit weekend !


Pech onderweg ...

3 april 2010

een 20-tal km ver vandaag...aangekomen op een "T" in Mesire-Guillaume...een voorwiel raakt een achterwiel..en paf onzen Eddy VK op den grond. Zichtbaar veel pijn lijdende in z'n rechterschouder, hebben we hem vlug laten overbrengen naar het ziekenhuis door 2 dames van den ambulance.
Het verdict aldaar was vrij positief ... een zeldzame posterieure schouderontwrichting en dus geen breuken. Nadat de schouder terug in orde was gezet mocht Eddy huiswaarts, waar hem weliswaar een 3-tal weken inaktiviteit zal te wachten staan. Alhoewel zijn plannen voor het paasverlof er anders uitzagen, wensen we hem alvast langs deze weg toch een vlugge revalidatie toe en hopen we hem vlug terug te zien onder ons !


Het Zomeruur in Eizer ...

28 maart 2010

zondagmorgen, rond 8H58 aan onze startplaats ...
een gereputeerde A-rijder uit Eizer komt eraan :
Deju dejuuu ...Het es ieder joar hetzelfde liedsje ... en iedere kier hebben ze mij bij mijn ...(sensuur) Het uur een uur opschuiven ..tot doar oan toe ...moar dan nog nen kier een half uur vroeger starten ..da's veel te gecompliceerd veur iemand die den zoaterdag loat thuis kumt.

De KM's van feb-maart kunnen vanaf nu ingegeven worden.
KM's FEB-MAA 


iedere WOENSDAG ...

26 maart 2010

en als het weer het toelaat ... wordt er voortaan om 13H gestart aan fietsenwinkel Charlier voor een oefensessie. (en niet meer om 13H30 zoals voorheen)

gepost door de woensdagfietsers


De Plattebanden Route ...

21 maart 2010
9H00 : zondagmorgen, vertrek in een licht regentje ... voor 65km ... als het kan !
9H43 : onze Luc roept voor den eerste keer "plat" ... ergens achter de leeuw van Waterloo.
9H52 : tweede maal "plat" ... midden tussen de wandelaars op zoek naar Napoleon ...tweede maal Luc. Aangezien hij zaterdag ook al gewisseld heeft wordt hij pardoes uitgeroepen tot pechvogel van het weekend. Onze voorzitter vindt er alvast de laars van Napoleon ...
11H00 : tussen Genappe en Ceroux staat een buskotje ... een "plat" van onze voorzitter.
11H40 : uiteindelijk 56Km op onze teller ... en nat van kop tot teen.
VOLGENDE ZONDAG 28/3 - ZOMERUUR !

Nieuwsbrief Maart-April

16 maart 2010
- Onze Astrid (secretaris) heeft alweer een nieuw verhaal klaar. Eén en ander kan je nalezen hier.lees meer ...
- Geinteresseerden om deel te nemen aan de Brabantse Pijl, vinden hier alvast meer info omtrent startplaats en inschrijving. Op onze kalender vind je het uur terug (=15 minuten voor vertrek) waarop wordt samengekomen aan de startplaats.

Aanpassing Kalender

14 maart 2010
De geplande foto-sessie bij Parker wordt verschoven van Paasmaandag naar Pinksterenmaandag. Paasmaandag wordt dan ook een gewone zondagse clubuitstap. Deze aanpassing is doorgevoerd in de kalender voor April en Mei.
De gekende club-DAG-uitstappen worden ook niet vergeten : Flikkentocht(Namen) in April ; Strepy op hemelvaart ; Tongerlo komt in juni ; Floreffe in juli en Geraardsbergen traditie getrouw in augustus.

Louis in het Nieuwsblad

09 maart 2010
Nieuwsblad.be 06/03/2010
Louis Laeremans (70) fietst '8.500 kilometer per jaar'
Louis Laeremans (70) denkt als wielertoerist niet aan stoppen of aan een afbouw van zijn aantal kilometers. Dat schrijft hij elk jaar met drie nullen... lees het volledige artikel op Nieuwsblad.be


pdf document artikel in pdf

ZAT 6 MAA : BIERKAR PETJE

05 maart 2010
De nieuwe zomerpetjes gesponsord door Café De Bierkar zijn aangekomen. Vanaf morgen heeft ieder rijdend lid recht op een petje ... welke uiteraard verdeeld worden in Café De Bierkar zelve. Ook zijn de kalender voor April en Mei gekend nu.
Tot morgen !

Openingsrit met z'n 33'en

27 februari 2010
Na een regenachtige voormiddag waren de weergoden ons duidelijk beter gezind in de namiddag voor onze openingsrit van het nieuwe seizoen. 33 vertrekkers voor deze gezamelijke zonnige lichtheuvelende tocht over 57 km naar Genappe. Alhoewel er niet vlug gereden werd, was het toch vlug duidelijk dat niet iedereen over eenzelfde basisconditie kon beschikken...wat normaal is bij de start van een nieuw seizoen. Enkele elementen weten nu zeker wat hun te doen zal staan de komende weken. Ook het 2-aan-2 rijden dient nog verdere oefening ... Op twee lekke banden na, werd deze eerste uitstap gezamelijk beeindigd in ons lokaal ... voor een heerlijke "nabespreking".

ZAT 27 FEB - 13H

21 februari 2010
Openingsrit van het nieuwe seizoen. Alle groepen vertrekken om 13H voor een gezamelijke rit van ongeveer 50km. Ook voor alle eventuele geinteresseerden een ideale gelegenheid om kennis te maken met onze klub...
Vertrek zoals gewoonlijk aan fietsenwinkel Stephane Charlier.

Alg Vergadering - nieuws

6 februari 2010
45 leden (en bestuursleden) waren aanwezig en hebben dus hun eerste punt gescoord voor het klassement 2010, niet langer gebazeerd op gereden km's ...maar wel op aanwezigheden. Dit staat ook vermeld in het nieuwe clubreglement dat ook besproken en goedgekeurd is geworden en vanaf heden kan gevonden worden onder de rubriek "Wie zijn wij ?" of klik hier.
Ook een nieuwe nieuwsbrief voor januari-februari is nu gepost.

Alg Vergad. - programma

12 januari 2010
Programma Algemene Vergadering 5/2 - 20H - OUDE SCHUUR:
    1. Welkomstwoord door de voorzitter en verslag van 2009.
    2. Voorstelling van de resultaatrekening 2009 en de begroting 2010 door de penningmeester.
    3. Stemmen, aanvaarding, goedkeuring van de resultaatrekening 2009 en de begroting 2010.
    4. Voorstelling nieuwe leden.
    5. Voorstelling van kandidaat bestuursleden, stemming en aanvaarding bestuursleden
    6. Overlopen van vernieuwde clubreglementen.
    7. Voorstelling van het jaarprogramma
    8. Clubfeest: kampioenenviering met Walking-Dinner of het Klassiek-Souper.
    9. Voorstelling voorlopige kalender.
    10. Aanwezigheidslijst tekenen.
    11. Allerlei. Hier wordt ruimschoots de tijd gegeven voor vragen, om zelf voorstellen te doen. Ieder voorstel is waardevol.

    Wij hopen dat jullie er allemaal zullen zijn en eventueel ook kandidaat leden zijn van harte welkom !
    Kandidaat bestuursleden mogen zich nu melden bij het bestuur per email of zich uiterlijk aanmelden op 5/02 om 19H op de bestuursvergadering zelf.

Cafe DE BIERKAR

31 december 2009
Voor het nieuwe seizoen, krijgen we een bijkomende sponsor, nml Michel en Marie-Therese van CAFE DE BIERKAR. Van harte dank !

Inschrijvingen 2010

29 december 2009
Sinds de opening van de inschrijvingen hebben zich reeds 71 leden ingschreven voor seizoen 2010.

heeft u ook nieuws ? stuur het dan door naar de webmaster